sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

My cookbooks

Mä rakastan laittaa ruokaa. Mä myös rakastan syödä sitä. Niinhän me kaikki, toivottavasti. :)
Mä oon sellanen, joka selailee iltasin ennen nukkumaan menoa keitto- ja leivontakirjoja. Yleensä hylkään superhyvän fantasiaromaanin ja luen keittokirjaa. Kun selailen niitä rupeen aina miettimään, että mitä reseptejä voisi yhdistää, maistuisiko se hyvältä yms. Se on mun juttu, ja tykkään siitä. 
Mulla on virallisesti 7 ikiomaa keitto/leivontakirjaa. Meillä on 16 mun  omien lisäks. Nyt kuitenkin esittelen teille nää mun omat keittokirjat. 



Tuossahan ne 7 keittokirjasta.


Tämä on yksi mun lemppareista. Aivan jumalaisia ohjeita! Kirjassa on vain makeita leivonnaisia. Suureksi osaksi kuppikakkuja. (cupcakes) Myös mm. Brownielle löytyy oma "luku". Oon tehny pari kertaa kuppikakkusia ja pari kertaa sellasia I-H-A-N-I-A brownie-juustokakku-vadelmamousse brownieita. 

Tämä taas on oikein suloinen pikku kirjanen. Kirjan nimestä voipi päätellä, että kirja ohjeistaa jälkiruokien tekoon. Tästä olen tehnyt kerran sitruunamoussea, joka oli hyvää. Huono tässä on se, että tää on ranskan kielinen, enkä oikein ymmärrä mitään, vaikka luenkin pitkää ranskaa. Mutta kielitaitohan siinä kehittyy. ;)

Tän taisin saada joltain sukulaiselta lahjaks. En oo ikinä tehny tapaksia, en juurikan tiedä mitä ne on... Sen tiedän, että ne ovat Espanjasta peräisin. 

Tämä on sellainen kirja, joka kaikilla pitäisi olla! Täältä löytää, jokaisen tarpeellisen leipä-kakku-pulla yms. ohjeen. Tosi hyvä kirja ja sitä tulee käytettyä esim. synttärikakkujen tekoon ja kaikenlaisiin pullan leipomisiin ja sen sellaisiin. 

Tää on musta jotenkin tosi sympaattinen ja hauska. Sain tän joululahjaks, tässä ei ees oikeesti oo mitenkään hirmu helppoja ohjeita. Ekaks ajattelelin, että tää on vaa tämmönen pikkulasten juttu. Mutta tää olikin sellanen hauska ja mukavan haastava kirja. 

Tämä kirja vaati kärsivällisyyttä ja tarkkuutta. Mutta, jos jaksaa keskittyä saa tosi upeita tuloksia aikaan. Ja macaronithan ovat kaikkien mieleen, vai onko? 

Oui, Je veux du chocolat! Juu, tämäkin on ranskankielinen. Mutta aivan taivaallisen näköisiä ohjeita. Tästä mun pitäs tehdä enemmän leipomuksia, oon muistaakseni kerran tehny brownieita tän kirjan ohjeella. 

Keittokirjoja piisaa. Mikäs näistä vaikutti teidän mielestä kivoimmalta? 

Mä oon niiiin hyvä aina kameran edessä... :)
<3: Venla



1 kommentti: